Wygląda na to, że Twoja lokalizacja to <country>

Przejdź na swoją regionalną stronę TENA z lokalnymi informacjami.

Jak radzić sobie z nietrzymaniem moczu podczas ćwiczeń?


Problem nietrzymania moczu – wbrew pozorom – nie dotyczy wyłącznie osób starszych i mniej aktywnych. Bardzo często z jego następstwami zmagają się osoby młode, pełne sił witalnych, które uprawiają sport, niejednokrotnie zawodowo. W ich sytuacji zapewnienie sobie optymalnego komfortu podczas ćwiczeń jest kwestią absolutnie priorytetową.

Komfort jest równie ważny dla tych, którzy wypowiedzieli walkę tej przykrej dolegliwości, w związku z czym podejmują regularne treningi odpowiednich partii mięśni. Dla nich też przyjemne poczucie świeżości i pewności siebie w każdej sytuacji jest bardzo istotnym elementem procesu powrotu do zdrowia. Jak więc skutecznie zwalczyć nietrzymanie moczu podczas ćwiczeń, pozwalając sobie na pełną aktywność? Sprawdźmy.

Nietrzymanie moczu a ćwiczenia – dlaczego tak trudno zapanować w ich trakcie nad pęcherzem?

Nietrzymanie moczu a ćwiczenia fizyczne – ta zależność nie jest przypadkowa. Otóż podczas ćwiczeń, zwłaszcza tych, które polegają na podskakiwaniu, bardzo często dochodzi do mimowolnego upuszczania niewielkich porcji moczu lub zdecydowanie większych, czyli nawet do niemal całkowitego opróżnienia pęcherza (w przypadku zaawansowanego stadium problemu). Dzieje się tak w przypadku osłabienia siły mięśni dna miednicy, które odpowiadają za właściwe zaciskanie cewki moczowej i tym samym kontrolowane oddawanie moczu.

W takiej sytuacji każde ćwiczenie wymagające napięcia mięśni może skutkować upuszczeniem porcji moczu. Popuszczanie moczu podczas ćwiczeń, np. popuszczanie moczu podczas skakania, jest jednym z pierwszych symptomów, które powinny skłonić nas do kontrolnej wizyty u lekarza i podjęcia odpowiednich działań mających na celu zapobieganie pogłębianiu się problemu. Z czasem może bowiem dojść do niemal całkowitej utarty kontroli nad pęcherzem podczas śmiechu, kichania czy kasłania.

Pokonaj NTM i ciesz się aktywnością fizyczną!

Jedną z metod leczenia NTM są ćwiczenia mające na celu wzmocnienie odpowiednich partii mięśni. Zarówno ćwiczenia na nietrzymanie moczu u mężczyzn, jak i u kobiet zawsze powinny być wykonywane pod kontrolą lekarza lub rehabilitanta, gdyż uaktywnienie nieodpowiednich grup mięśni na skutek nieprawidłowego przeprowadzania treningów mogłoby przynieść skutek odwrotny od zamierzonego, wzmagając trudności z kontrolowanym oddawaniem moczu. Poza profesjonalnym podejściem do wykonywanych ćwiczeń ważne jest zapewnienie sobie w tym czasie komfortu potrzebnego do skupiania się nad powrotem do zdrowia.

Dlatego w trakcie treningów warto stosować wkładki na nietrzymanie moczu, które absorbują wilgoć i pochłaniają nieprzyjemne zapachy. Dobrze dobrane, idealnie dopasowują się do kształtu ciała, zapewniając wysoką ochronę przed przeciekaniem. Wkładki na nietrzymanie moczu marki TENA przeznaczone są zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn. Dostępne w różnych wariantach, dedykowane także osobom aktywnym, są niezwykle dyskretne, a przy tym skuteczne.

Z kolei dla osób, u których dochodzi do upuszczania dużych ilości moczu, idealnym rozwiązaniem będzie bielizna chłonna lub elastyczne pieluchomajtki, zapewniające jeszcze większą ochronę w trakcie podejmowania wysiłku fizycznego. Ważne, by na czas treningów wybierać produkty zapewniające dobrą cyrkulację powietrza, które nie będą powodowały odparzeń na skórze, nawet podczas wzmożonej aktywności.