Wygląda na to, że Twoja lokalizacja to <country>

Przejdź na swoją regionalną stronę TENA z lokalnymi informacjami.

Jak ćwiczyć mięśnie Kegla kulkami gejszy?

Jak zaciskać mięśnie Kegla podczas stosunku i zwiększyć doznania? Jak ćwiczyć, aby wzmocnić dno miednicy i uniknąć problemu nietrzymania moczu lub złagodzić go, gdy już zdążył się pojawić? To pytania nurtujące wiele kobiet. Gadżetem, który może poprawić damskie zdrowie i życie intymne są kulki gejszy. Przeczytaj, jak ich używać.

 

Kulki a mięśnie Kegla

Kulki waginalne, znane także jako kulki gejszy albo Ben Wa, są używane od stuleci w celu wzmocnienia mięśni pochwy oaz dna miednicy. Dostępne są w różnych rozmiarach i wariantach wagowych. Kluczem jest dobranie dla siebie takich kulek, które nie powodują trudności podczas ćwiczeń – nie są zbyt duże czy ciężkie. Ponadto, zanim zaczniesz ich używać, zapoznaj się z prawidłową techniką treningu mięśni Kegla. Jak ćwiczyć bezpiecznie, wykorzystując kulki? Przed rozpoczęciem użytkowania kulek warto skonsultować się z ginekologiem, który powinien udzielić ci wskazówek dotyczących rozmiaru oraz bezpieczeństwa podczas ćwiczeń. Konsultacja lekarska jest dobrym punktem wyjścia w przypadku każdej terapii.

 

Nie rozpoczynaj treningu z kulkami na własną rękę, jeżeli:

  • jesteś w ciąży lub niedawno urodziłaś,
  • masz bóle dna miednicy lub aktywną infekcję intymną,
  • jesteś w trakcie rekonwalescencji po zabiegu ginekologicznym,
  • używasz wkładki domacicznej lub kubeczka menstruacyjnego.

 

W powyższych przypadkach, nawet jeśli wiesz jak ćwiczyć mięśnie Kegla z kulkami, możesz odczuwać ból lub dyskomfort. Jeżeli mimo to chcesz spróbować, koniecznie porozmawiaj o tym z ginekologiem.

 

Jak ćwiczyć mięśnie Kegla kulkami?

Zanim zaczniesz używać kulek, zadbaj o higienę. Dokładnie umyj dłonie w ciepłej wodzie z mydłem oraz zrób to samo z kulkami. Następnie osusz je czystym ręcznikiem. Kulki pokryj lubrykantem na bazie wody, aby łatwiej było je wprowadzić. Możesz także nawilżyć nim waginę, aby uniknąć dyskomfortu. Teraz jesteś gotowa do treningu.

 

Mięśnie Kegla – jak ćwiczyć? Oto instrukcja krok po kroku:

 

  1. Połóż się w wygodnej pozycji.
  2. Powoli i stopniowo wprowadź pierwszą kulkę, a następnie sznureczek, który łączy obie kulki.
  3. Delikatnie wprowadź do waginy drugą kulkę.
  4. Umieść kulki na takiej głębokości, jaka jest dla ciebie komfortowa. Jednocześnie pamiętaj, że sznureczek służący do ich usuwania powinien pozostać na zewnątrz – to bardzo ważne, abyś mogła zawsze bezpiecznie i bezproblemowo je wyjąć.
  5. Zaciśnij na chwilę mięśnie Kegla. Kulki do ćwiczeń powinny być stabilnie umiejscowione wewnątrz ciebie. Jeśli po wstaniu poczujesz, jakby miały za chwilę wypaść, postaraj się poprawić ich położenie.

 

Co dalej? Z kulkami możesz chodzić, tańczyć albo ćwiczyć. Jednak nie dłużej niż 4, maksymalnie 6 godzin w ciągu dnia, aby nie nadwyrężać mięśni dna miednicy.

Jeżeli chcesz używać ich tylko do krótkiego treningu, leżąc w wygodnej pozycji na łóżku lub macie, wykonaj następujące ćwiczenie: po umieszczeniu kulek zgodnie z powyższą instrukcją, napnij mięśnie Kegla w taki sposób, aby ścisnąć i unieść kulki. Przytrzymaj skurcz przez 5 sekund (nie dłużej), a następnie na 5 sekund rozluźnij. Powtórz 5 razy. Możesz powtórzyć 2 serie w ciągu dnia.

Po użyciu kulek bardzo delikatnie i powoli je usuń – przyda ci się do tego więcej lubrykantu. Dokładnie umyj kulki w ciepłej wodzie z mydłem i osusz je czystym ręcznikiem. Nie wkładaj ich do pudełka, dopóki nie będą zupełnie suche.

 

Masz problem z nietrzymaniem moczu? Zadbaj o zabezpieczenie na co dzień!

Kulki gejszy a mięśnie Kegla – teraz wiesz już dużo więcej na ten temat i możesz dzięki nim wzmocnić dno miednicy. Jeżeli masz problem z nietrzymaniem moczu, pamiętaj o zabezpieczaniu się na co dzień przed niekontrolowanymi wyciekami. Pomogą ci w tym produkty TENA przeznaczone dla osób o różnych potrzebach. Dzięki odpowiedniej terapii i ochronie, nietrzymanie moczu nie musi być uciążliwe i wpływać negatywnie na twój komfort.