Ułatwia to podopiecznym dotarcie w nocy do toalety. Stosuj światło w kolorze bursztynowym, aby zminimalizować zakłócenia snu. Wypróbuj także czujniki ruchu, które włączają światło automatycznie.
Przejdź do treści głównej
*Required fields
Ułatwia to podopiecznym dotarcie w nocy do toalety. Stosuj światło w kolorze bursztynowym, aby zminimalizować zakłócenia snu. Wypróbuj także czujniki ruchu, które włączają światło automatycznie.
*Required fields
Oznaczenie drzwi toalety i użycie kontrastowych kolorów może ułatwić podopiecznym zlokalizowanie toalety, włącznika światła i deski sedesowej. Podwyższone krzesło WC oraz poręcze wspierają prawidłową pozycję ciała, zwiększając bezpieczeństwo i komfort podczas korzystania z toalety.
*Required fields
Jest to szczególnie ważne w przypadku opieki nad osobami z zaburzeniami funkcji poznawczych, ponieważ mogą one nie być w stanie rozpoznać sygnałów z pęcherza lub jelit. Nie wiedzą też, co zrobić, gdy muszą załatwić swoje potrzeby fizjologiczne.
*Required fields
Niektórzy podopieczni mogą mieć problemy z poruszaniem się lub upośledzoną zręczność. Dlatego odzież, którą łatwo zdjąć i założyć, może pomóc uniknąć incydentów związanych z toaletą. Jeśli wymagane są produkty na nietrzymanie moczu/stolca, majtki chłonne są dobrym wyborem, aby ułatwić korzystanie z toalety i pomóc zachować podopiecznym niezależność.
*Required fields
Upewnij się, że w toalecie jest utrzymywana czystość, artykuły higieniczne są w zasięgu ręki, a podopieczni mogą łatwo wezwać pomoc w razie potrzeby.
*Required fields
Podopiecznym może być trudno zaakceptować fakt, że potrzebują pomocy przy korzystaniu z toalety. Nie szczędź więc pochwał i zawsze miej pozytywne nastawienie. Zapewnij poczucie godności poprzez zagwarantowanie prywatności i sprawianie, aby podopieczni czuli się komfortowo, mieli poczucie kontroli i czuli się szanowani.
*Required fields
Takie pominięcie może zwiększyć dla podopiecznych ryzyko incydentu związanego z nietrzymaniem moczu/stolca, co może wpłynąć na ich poczucie godności i samoocenę. Jeśli zdarzy się taki incydent, powiedz coś uspokajającego w stylu „każdemu może się zdarzyć, pomogę ci”.
*Required fields
Regularność jest korzystna, ale należy również być elastycznym i zapewnić pomoc zawsze wtedy, gdy jest potrzebna. Zawsze w ciągu dnia zwracaj uwagę na oznaki, że podopieczny może potrzebować pójść do łazienki. Większość ludzi, którzy mają ponad 60 lat, musi korzystać z toalety 4–8 razy w ciągu dnia, a czasami i w nocy. Przeciętny harmonogram korzystania z toalety obejmuje wizyty po przebudzeniu rano, po śniadaniu, w porze lunchu, po południu, wieczorem i przed snem.
*Required fields
Stosowanie produktów na nietrzymanie moczu/stolca nigdy nie powinno zastępować wizyt w toalecie. Dodawaj otuchy swoim podopiecznym i pomagaj im korzystać z toalety, gdy zajdzie taka potrzeba. Jeśli podopieczny potrzebuje produktów na nietrzymanie moczu/stolca, wybierz indywidualnie dopasowany typ produktu w odpowiednim rozmiarze i poziomie chłonności oraz upewnij się, że jest on bezpiecznie założony, aby uniknąć dyskomfortu i otarć skóry, a także zapobiec wyciekom.
Dzięki ponad 60-letniemu doświadczeniu TENA jest wiodącą marką na świecie w dziedzinie produktów na nietrzymanie moczu*. Oferujemy pełną gamę produktów chłonnych, artykułów do pielęgnacji skóry i rozwiązań z zakresu cyfrowych technologii medycznych, które są dostosowane do potrzeb poszczególnych osób, ich rodzin oraz pracowników opieki zdrowotnej.
Dzięki marce TENA Essity jest liderem w opracowywaniu produktów i usług, które pomagają poprawić godność i jakość życia ludzi. Dążymy do zrównoważonej opieki w zakresie nietrzymania moczu poprzez lepszą opiekę i lepsze produkty.
* Źródło: Euromonitor International Limited; produkty na nietrzymanie moczu dla dorosłych do użytku domowego, wszystkie kanały, sprzedaż detaliczna (wartość), Tissue & Hygiene, edycja 2024.
TENA, marka Essity – wiodącej globalnej firmy z branży higienicznej i zdrowotnej. Każdego dnia z naszych produktów, rozwiązań i usług korzystają miliardy ludzi na całym świecie. Naszym celem jest przełamywanie barier dla dobrostanu z korzyścią dla konsumentów, pacjentów, opiekunów, klientów i społeczeństwa. Prowadzimy sprzedaż w około 150 krajach pod wiodącymi globalnymi markami, takimi jak TENA i Tork, oraz innymi silnymi markami, m.in. Actimove, Cutimed, JOBST, Knix, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, ModiBodi, Nosotras, Saba, Tempo, TOM Organic i Zewa. W 2024 roku sprzedaż netto Essity wyniosła około 146 mld SEK (13 mld EUR), a firma zatrudniała 36 000 osób. Siedziba główna firmy mieści się w Sztokholmie w Szwecji, a spółka Essity jest notowana na sztokholmskiej giełdzie Nasdaq. Więcej informacji na stronie essity.com.