Wygląda na to, że Twoja lokalizacja to <country>

Przejdź na swoją regionalną stronę TENA z lokalnymi informacjami.

Formy aktywności dla Ciebie i Twojego bliskiego

Młoda kobieta układa ze starszą puzzle – formy aktywności dla Ciebie i Twojego bliskiego

Formy aktywności, które spodobają się Tobie i Twojemu bliskiemu

Opieka nad bliskim w domu może stać się monotonna. Każdy dzień wypełniają podobne obowiązki pielęgnacyjne. A do tego niegdyś pełen życia krewny może borykać się z chorobami wieku starczego. Nie zapominaj, że bez względu na stan zdrowia Twój bliski potrzebuje fizycznej i umysłowej stymulacji. 
 
Choć być może Twój podopieczny nie zagra już w tenisa lub szachy, wciąż może czerpać przyjemność z wielu form aktywności. A w zasadzie oboje możecie. Poniżej znajdziesz 21 inspirujących pomysłów. Pobierz naszą listę (plik PDF) i wykorzystaj pomysły na ubarwienie codziennej rutyny. Dodaj wybrane inspiracje do planu opieki.

21 sposobów na rozrywkę dla Ciebie i Twojego bliskiego

  1. Spacer – po najbliższej okolicy lub do parku, aby nakarmić ptaki. Świeże powietrze i ćwiczenia potrafią zdziałać cuda.

  2. Słuchanie muzyki, a nawet wspólne śpiewanie – zwłaszcza starych przebojów, które mogą sprawić przyjemność Twojemu bliskiemu. (Według naukowców muzyka, a zwłaszcza śpiew, wspomaga komunikację z osobami cierpiącymi na demencję).

  3. Czytanie książki, gazety lub magazynu na głos. Większość z nas lubi słuchać ciekawych historii.

  4. Gra planszowa lub karty albo wspólne układanie puzzli. To dobry sposób na stymulację umysłu.

  5. Obejrzenie filmu lub popularnego serialu z dawnych lat (w telewizji lub z płyty DVD). Po filmie możecie wymienić opinie o fabule i głównych bohaterach.

  6. Kolorowanie rysunków albo wspólne malowanie. Kreatywność to dobra zabawa.

  7. Rozwiązywanie krzyżówek, sudoku lub rebusów. Idealny sposób na pobudzanie umysłu.

  8. Pisanie listów do członków rodziny z okazji rocznicy, urodzin lub nadchodzących świąt (np. Bożego Narodzenia lub Wielkanocy). Skoncentrujecie się na kimś, kogo oboje znacie i lubicie.

  9. Wizyta znajomego ze zwierzątkiem domowym. Uroczy piesek lub kociak może rozweselić atmosferę w domu.

  10. Sadzenie kwiatów lub nasion albo wspólne podlewanie roślin. Ich rozwój da Wam ciekawy temat do rozmów.

  11. Zbieranie kwiatów i układanie bukietów. Piękne kolory i zapachy poprawiają samopoczucie.

  12. Przygotowanie jadłospisu na cały tydzień. Pobudza wyobraźnię i pozwala radośnie oczekiwać na ulubiony posiłek.  

  13. Wspólna przejażdżka samochodem, autobusem, tramwajem lub pociągiem – do parku rozrywki, zoo, muzeum albo pobliskiego zamku. Doskonały pomysł na wspaniałą przygodę.

  14. Piknik tylko dla Was albo z całą rodziną i przyjaciółmi. Kolejny dobry pretekst, aby zaczerpnąć świeżego powietrza.

  15. Wspólne pieczenie ciasta lub ciasteczek. Łagodne ćwiczenia fizyczne są wskazane, gdy podopieczny nie wychodzi z domu. 

  16. Kupowanie egzotycznych owoców i wspólna degustacja oraz rozmowy o krajach ich pochodzenia. Dobre dla zdrowia i pobudzenia wyobraźni.

  17. Wspólne przesiadywanie na ławce w parku i przyglądanie się otoczeniu. Możesz się zdziwić, co – lub kogo – dostrzeżesz. 

  18. Wspólny taniec, rozciąganie lub gimnastyka. Regularny ruch i ćwiczenia są bardzo ważne.

  19. Własne spa/salon piękności w domu. Zafunduj bliskiej osobie manicure albo nałóżcie upiększającą maseczkę. Zabawa i dobre samopoczucie gwarantowane.

  20. Tworzenie albumu ze zdjęć ze starych czasopism. Twój bliski może wybrać ulubiony motyw przewodni.

  21. Przeglądanie starych albumów fotograficznych, rodzinnych pamiątek i kartek okolicznościowych. Zdjęcia na pewno przypomną wspomnienia i historie, którymi warto się podzielić.
Chcesz mieć pewność, że nie zapomnisz tych pomysłów? Pobierz „21 form aktywności dla Ciebie i Twojego bliskiego” w formie pliku PDF.

Zamów bezpłatne próbki

Znajdź właściwe produkty dopasowane do konkretnych potrzeb.

Zamów teraz

What are cookies?

Lorem ipsum dolor sit amet lorem ipsum dolor sit amet lorem ipsum dolor sit amet.