Wygląda na to, że Twoja lokalizacja to <country>

Przejdź na swoją regionalną stronę TENA z lokalnymi informacjami.

Walcz z nietrzymaniem moczu dzięki ćwiczeniom na mięśnie Kegla

Wzmocnienie mięśni dna miednicy zmniejszy nietrzymanie moczu.
Roześmiana kobieta z wnukiem na kolanach podczas pikniku

Jedna rzecz, która naprawdę pomaga

Pęcherz moczowy jest utrzymywany na swoim miejscu przez kilka mięśni znajdujących się na dnie miednicy. Prawidłowo pracujące mięśnie zapewniają całkowitą kontrolę nad pęcherzem moczowym. Osłabienie tych mięśni może powodować wycieki moczu. To dlatego jedną z najważniejszych rzeczy w walce z nietrzymaniem moczu jest nauczenie się rozpoznawania mięśni dna miednicy i ich regularne ćwiczenie. To jedna rzecz, która najlepiej działa ze wszystkich innych wysiłków przy powstrzymywaniu wycieku moczu. 

Niewidoczne ćwiczenie

Zaletą ćwiczeń mięśni dna miednicy lub mięśni Kegla jest to, że można je robić zawsze i wszędzie – i nikt tego nawet nie zauważy. Podczas spotkania, na przystanku autobusowym czy na randce – wystarczy po prostu zaciskać mięśnie. Najważniejsze jest to, aby o tym nie zapomnieć.

Ćwiczenia dna miednicy

Zaciśnij mięśnie i powstrzymaj wyciek moczu.

Dwie kobiety biegają na ścieżce w lesie

Życie z wysiłkowym nietrzymaniem moczu

„Nigdy nie przypuszczałam, że nietrzymanie moczu stanie mi na drodze”.

Małgorzata
60

Zadowolona, starsza kobieta zakłada kask, stojąc przy rowerach w mieście

Wskazówki i porady

Nietrzymanie moczu nie musi rządzić Twoim życiem – dowiedz się, jak przejąć nad nim kontrolę.

Dwie rowerzystki siedzą na trawie, odpoczywając na słonecznym polu

What are cookies?

Lorem ipsum dolor sit amet lorem ipsum dolor sit amet lorem ipsum dolor sit amet.