Strefa ćwiczeń

Zawsze myślałam, że nietrzymanie moczu zdarza się tylko ludziom starszym, a nie komuś takiemu, jak ja — wysportowana, zdrowa 35-latka. ”

Ćwiczenia mięśni dna miednicy wcale nie są podobne do zajęć fitness. Istnieje prosta, wygodna metoda przywrócenia do formy tych jakże ważnych mięśni — i to bez wielkiego wysiłku! Naprawdę! Chodzi o to, że mięśni dna miednicy nie widać, nikt więc nie jest w stanie powiedzieć, że je właśnie ćwiczysz. Możesz te ćwiczenia wykonywać, gdzie tylko chcesz: w autobusie, w biurze lub siedząc wygodnie w ulubionym fotelu i oglądając telewizję.

W czym mogą pomóc ćwiczenia mięśni dna miednicy

Jeżeli doświadczasz wysiłkowego lub mieszanego nietrzymania moczu (o których więcej informacji znajdziesz w sekcji Rodzaje), ćwiczenia te mogą Ci bardzo pomóc. Do 70% kobiet z wysiłkowym nietrzymaniem moczu obserwuje poprawę. Jest tak, ponieważ ćwiczenia te wzmacniają mięśnie podtrzymujące pęcherz, a dodatkowo mogą też wzmocnić twój brzuszek! Co więcej, aby odnieść z tych ćwiczeń korzyść, wcale nie musisz być bardzo młoda. Nawet kobiety 70- czy 80-letnie mogą wyeliminować objawy, więc warto spróbować! Pamiętaj jednak, że aby utrzymać pozytywne skutki, musisz kontynuować wykonywanie ćwiczeń.

Przyłącz się do naszego programu Core Wellness